تومور در دهان و یا استخوانهای فک چگونه است؟ | عوارض و علائم سرطان فک + درمان

تومور در دهان و یا استخوانهای فک
فهرست محتوا (کلیک کنید)
به این مقاله امتیاز دهید

تومور های فکی

این تومور ها فقط به فک اختصاص ندارند و احتمال این که در برخی دیگر از اعضای بدن نمایان شوند، وجود دارد. در ناحیه ی فک نیز تومور ها و کیست های مختلفی وجود دارند که به وسیله ی جراحی درمان می شوند. این نوع تومور ها به دو گروه خوش خیم و بدخیم تقسیم بندی می شوند که درمان متناسب با آن توسط جراح لحاظ می شود.

نشانه های تومور های فکی چیست؟

متورم شدن ناحیه ی فک غالبا نخستین نشانه ی این تومور ها می باشد. البته برای تشخیص بهتر به معاینه و بررسی های دیگری نیاز می باشد.

عوارض درمان نشدن کیست های فکی

اگر این تومور ها و کیست ها از نوع بدخیم باشند، در صورتی که درمان نشوند بسیار خطرناک می باشند و احتمال مرگ فرد وجود دارد. ولی در صورتی که خوش خیم باشند و درمان آن به تاخیر بیفتد، ممکن است این عضو تخریب شود. در این مواقع جراحی انجام می شود که با توجه به این که کمی از بافت نیز تخریب شده است و همچنین باید استخوان آن برداشته شود، جراحی سنگینی خواهد بود.

روش های درمان کیست های فکی

جراحی متداول ترین راه درمان این مشکل می باشد. اما در مواقعی برخی از تومورهای بدخیم به وسیله ی درمان هایی مثل رادیوتراپی و کموتراپی درمان می شوند. ممکن است این درمان ها قبل و یا بعد از جراحی انجام شوند ولی به صورت کلی جراحی معمول ترین راه می باشد.

آیا این بیماری ارثی می باشد؟

گروهی از تومورهای بدخیم بر اثر وراثت به وجود نمی آیند ولی به صورت قطعی نمی توان گفت که دخالتی در به وجود آمدن این اتفاق ندارد. همیشه وراثت را می توان برای بیشتر بیماری ها تاثیر گذار دانست ولی در کنار آن عوامل دیگری نیز نقش دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تصادفی
تازه ترین مطالب
میزان پیشرفت خواندن شما
فهرست محتوا
به مناسبت افتتاح

شعبه جدید

تخفیف 30% + ویزیت رایگان