۱۱ مورد از ویژگیهای مثبت و منفی یک دندانپزشک عمومی چیست؟

ویژگیهای یک دندانپزشک عمومی
فهرست محتوا (کلیک کنید)
۳.۵/۵ - (۲ رای)

دندانپزشکی یک شغل پر ارزش و چالش برانگیز است. شاید شما بیشتر روزها از شغل خود لذت می‌برید، اما روزهای دیگر … خوب، به یک تعطیلات طولانی فکر می‌کنید.
در هر کجای شغلتان که هستید و هر روزی که داشته‌اید، این را بدانید که شما تنها دندانپزشکی نیستید که در این نقطه قرار دارید، این خیلی واضح است و گاهی اوقات، یادآوری خوب آن می‌تواند راه درازی داشته باشد؛ بنابراین بیایید نگاهی واقع‌بینانه به بالا و پایین انتخاب دندانپزشکی به عنوان شغل بیندازیم.

نکات مثبت انتخاب حرفه دندانپزشکی

نکات مثبت انتخاب حرفه دندانپزشکی

مزایای انتخاب این رشته به عنوان شغل می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. با دندانپزشکی می‌توانید زندگی را برای بهتر شدن تغییر دهید.

    سلامت دهان و دندان بخش مهمی از مراقبت از خودمان است. دندانپزشک بودن به این معنی است که شما نقشی کلیدی در کمک به افراد در مراقبت از دندان‌ها ایفا می‌کنید. مهارت شما و توصیه‌های پزشکی به جلوگیری از بیماری‌ها کمک می‌کند.
    بعلاوه، شما دندان‌های از دست رفته را جایگزین می‌کنید و دندان‌های آسیب دیده را درمان می‌کنید، با اصلاح طرح لبخند به اعتماد به نفس فرد کمک می‌کنید.
    علاوه بر این، همان‌طور که می‌دانید، مراقبت از دندان فقط در مورد ظاهر دندان یعنی دندان‌های سالم و لبخندهای درخشان نیست.
    بهداشت ضعیف دهان و دندان یک عامل خطر برای بیماری قلبی، است.
    شما زندگی‌ها را نجات می‌دهید، ممکن است گاهی اوقات چنین احساسی نداشته باشید، اما اقدامات شما در سراسر زندگی بیمارانتان و جوامعی که در آن زندگی می‌کنند موج می‌زند.

  2. می‌توانید خود اشتغال شوید و مطب خود را تأسیس نمایید.

    تقریباً ۹۰ درصد دندانپزشکان در محیط مطب خصوصی کار می‌کنند. برخی از این افراد به عنوان دستیار دندانپزشک کار می‌کنند، اما هر دندانپزشکی این فرصت را دارد که مطب خود را داشته باشد و البته این چیزی نیست که اکثر پزشکان فرصت انجامش را داشته باشند و از طریق آن امرار معاش کنند.
    خوداشتغالی می‌تواند فوق‌العاده باشد. شما می‌توانید ساعات کاری خود را تنظیم کنید و وقت خود را صرف کارهای مورد علاقه تان کنید. اکثر دندانپزشکان خصوصی ۳۳ ساعت در هفته را صرف تعامل با بیماران می‌کنند و دندانپزشکان تمام وقت تقریباً ۳۶ ساعت در هفته کار می‌کنند.
    به عنوان رئیس خود، می‌توانید کسب و کارتان را هر طور که می‌خواهید اداره کنید و مجبور نیستید به کسی پاسخ دهید. برای برخی، دندانپزشک بودن و داشتن مطب شخصی به معنای انجام دندانپزشکی با تمرکز بر تخصص است که بیشترین لذت را برای آنها به ارمغان می‌آورد.

  3. تجربه پیشرفت در علم و فناوری دندانپزشکی را خواهید داشت.

    به عنوان یک دندانپزشک عمومی، تغییرات شگفت انگیزی را که دائماً در دندانپزشکی و فناوری دندان اتفاق می‌افتد، تجربه می‌کنید.
    فناوری دندانپزشکی در حال حرکت به سمت جلو است. به نظر می‌رسد هر روز یک فناوری جدید ارائه می‌شود که ترمیم دندان‌ها را آسان‌تر می‌کند یا ویزیت‌ها را برای بیماران روان‌تر، کامل‌تر و راحت‌تر می‌کند.
    با وارد کردن فناوری های به روز به مطب خود که تجربه بیماران را بهبود می‌بخشد، شما نیز بخشی از نسل جدید دندانپزشکان هستید که به طور کلی صنعت دندانپزشکی را شکل می‌دهند و به بیماران، پایه جدیدی از آنچه که باید انتظار داشته باشند ارائه می‌دهید.

  4. به عنوان یک دندانپزشک، از خلاقیت در انجام کارهای خود بهره‌مند می‌شوید.

    به عنوان یک دندانپزشک، شما هنر و علم را با هم ترکیب می‌کنید تا لبخندی ایجاد کنید که بیمار شما به آن افتخار کند. این امتیاز شگفت‌انگیز است! به آخرین بیمار فکر کنید که لبخندش را پنهان کرد و آن را به کسی نشان نمی‌داد.
    بسیار رضایت بخش خواهد بود که بتوانید به افراد لبخندی زیبا و کاربردی ببخشد. از سفید کردن دندان‌های ساده گرفته تا ایمپلنت‌های دندانی و سایر گزینه‌های جایگزینی دندان، دندانپزشکان بسیاری از تکنیک‌ها را در اختیار دارند که می‌توانند برای بازگرداندن لبخند بیماران خود از آنها استفاده کنند.

  5. امکان تعادل بین کار و زندگی وجود دارد.

    دندانپزشکان این فرصت را دارند که با تعادل بین کار و زندگی، درآمد خوبی کسب کنند.
    کسب درآمد کافی برای تأمین هزینه‌های زندگی و همچنین برای پس‌انداز دوران بازنشستگی بسیار مهم است. از طرفی حفظ تعادل بین کار و زندگی سالم چیزی است که هر فردی امیدوار است به آن دست یابد. در دندانپزشکی این امکان وجود دارد.
    بسته به موقعیت مکانی و نحوه گرداندن مطبتان، می‌توانید به میزان قابل توجهی سود کسب کنید.
    و از آنجایی که بیشتر دندانپزشکان می‌توانند ساعات کاری خود را تعیین کنند، می‌توانید در صورت تمایل کار پاره وقت را انتخاب کنید و همچنان درآمد خوبی داشته باشید. به این ترتیب، دندانپزشک بودن یک شغل عالی برای والدینی است که می‌خواهند در کنار پرداختن به خانواده، کار کنند یا دندانپزشکانی که می‌خواهند ساعات کمتری کار کنند.

نکات منفی انتخاب حرفه دندانپزشکی

نکات منفی انتخاب حرفه دندانپزشکی

با وجود تمام نکات مثبت و مزایایی که این رشته دارد، باید گفت که می‌توانیم موارد زیر را به عنوان نکات منفی آن در نظر بگیریم:

  1. شما نمی‌توانید زندگی همه را تغییر دهید.

    اگر دندان‌پزشک را یک شناگر و جامعه را یک برکه آب در نظر بگیریم، تأثیر دندانپزشک در جامعه مانند امواج است که موقع شنا آب را به حرکت درمی‌آورد و از راکد ماندن آب جلوگیری می‌کند بنابراین دندانپزشک احساس مسئولیت زیادی می‌کند.
    زمانی که به نظر خودتان به تعداد کافی از بیماران در مورد سلامت و بهداشت دهان و دندان اطلاع رسانی نکرده اید احساس ناراحتی میکنید وباعث می شود احساس کنید آن موج ها وجود ندارند و برکه ای که در آن شنا می کنید راکد است.
    مطمئناً، قرار نیست همه به یک رژیم بهداشتی دهان و دندان بی عیب و نقص متعهد شوند، و شما همچنان مشکلات سلامت دندانی را مشاهده خواهید کرد که افراد می‌توانستند از آن اجتناب کنند، اما برای هر مورد چالش برانگیز صد لبخند شاد وجود دارد که شما باعث و بانی آنها بوده‌اید.

  2. معایب خود اشتغالی را در نظر بگیرید.

    استقلال و خودمختاری از نکات کلیدی برای رئیس خود بودن هستند. اما خوداشتغالی معایبی هم دارد. اگر مطب شما شلوغ است و محدودیت‌های مناسب را رعایت نمی‌کنید، مجبورید هر هفته اضافه کاری کنید و سعی کنید با همه بیماران خود همگام شوید. اگر اعضای تیم خود را راهنمایی نکنید و وظایفی را به آنها محول نکنید، تعادل بین کار و زندگی که منتظر آن بودید کاملاً به هم می‌خورد.
    اگر کار آن‌قدر خوب پیش نرود، استرس و عدم اطمینان ممکن است روی هم انباشته شود. ممکن است در مورد تأمین هزینه‌های زندگی و نحوه پرداخت حقوق کارکنان خود نگران باشید. علاوه بر این، اگر مشکلی پیش بیاید، درآمدتان متوقف می‌شود. وقتی همه چیز آن طور که باید پیش نمی‌رود این شما هستید که باید مسئولیت را به دوش بکشید.
    همه اینها واقعیت‌های خشنی در مورد داشتن مطب شخصی است، اما خبر خوب این است که اگر در این موقعیت قرار گرفتید، می‌توانید تغییراتی برای بهبود حجم کاری خود، افزایش کسب و کار و کاهش استرس خود ایجاد کنید.

  3. باید دائماً در حال پیشرفت و دریافت فناوری‌های روز دندانپزشکی باشید.

    شما باید با اعتبارات آموزش مداوم و آموزش تجهیزات جدید همراه باشید. اگر این کار را نکنید، عقب خواهید ماند. خوشبختانه، ذهنیت یادگیری دائمی را نیز دارید، وگرنه دندانپزشکی را انتخاب نمی‌کردید.

  4.  باید یاد بگیرید که چگونه افراد را مدیریت کنید.

    قطعاً می‌دانید که مربیگری برای تیم و تربیت چند نماینده و سرپرست در تیم، برای سلامت، رشد و موفقیت مطب دندانپزشکی شما حیاتی است و احتمالاً دیده‌اید که وقتی تربیت و رشد نماینده در اولویت نیست، چه اتفاقی برای مطب می‌افتد. با این حال هر دندانپزشکی ابزار یا توانایی انجام این کار را ندارد.
    اما ناامید نشوید ابزارها و گروه‌های مدیریت دندانپزشکی وجود دارند که می‌توانند به شما در رشد و تربیت تیمتان کمک کنند.

  5. گاهی اوقات در شاخه‌ای از دندانپزشکی گیر می‌کنید که برای شما شادی نمی‌آورد.

    اگر آن نوع دندانپزشکی که باعث شادی شما می‌شود را انجام نمی‌دهید، ممکن است دندانپزشکی درخشش خود را از دست بدهد.
    با این حال، راه‌حل‌هایی وجود دارد (مانند کار بر روی مهارت‌های ارائه پرونده، تغییر بازاریابی و کار بر روی سیستم‌ها و فرایندهای داخلی و حتی ادامه تحصیل برای گسترش مهارت‌ها در زمینه‌های تخصصی) که به شما کمک می‌کند بیمارانی را جذب مطب کنید که ارزش نوع دندانپزشکی را که اولویت شماست، درک کنند.

  6. شما به خاطر پول در این کار نیستید.

    در هر کجای حرفه دندانپزشکی خود هستید، به یاد داشته باشید که در وهله اول چه چیزی باعث شد عاشق دندانپزشکی شوید. چه فرصت ایجاد روابط با بیماران باشد یا علاقه شما به ترکیب هنر و علم، خود را به زمانی برگردانید که می‌دانستید دندانپزشک بودن انتخاب شماست. آن روزهای سخت را به خاطر آورید.
    و به یاد داشته باشید، شما تنها نیستید. دندانپزشکان دیگری نیز در موقعیت شما هستند. با همکاران خود صحبت کنید. عضو یک انجمن حمایتی دندانپزشکان شوید یا اگر چنین انجمنی نیست آن را ایجاد کنید و در ازای دریافت حمایت، از همکاران خود نیز حمایت کنید.
    وجود دندانپزشکان خوب، مهربان و دلسوز ضروری است. ما از شما به این دلیل که یکی از آنها هستید قدردانی می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تصادفی
تازه ترین مطالب
میزان پیشرفت خواندن شما
فهرست محتوا
به مناسبت افتتاح

شعبه جدید

تخفیف 30% + ویزیت رایگان