تغییرات کوچک میتوانند منجر به پیشرفتهای بزرگ در تجربه بیماران شما از حضور در مطب دندانپزشکیتان شود.
بیایید صادق باشیم، رفتن به کلینیک دندانپزشکی کار مورد علاقه همه نیست.
این روزها، مطبهای دندانپزشکی تمام تلاش خود را میکنند تا نه تنها خدمات دندانپزشکی با کیفیت بالا ارائه دهند، بلکه تجربه کاملی را در مطب خود به مشتریان ارائه دهند. از همان لحظهای که بیمار وارد مطب شما میشود تا زمانی که قرار ملاقات بعدی خود را تعیین میکند، راههای متعددی وجود دارند که میتوانید تجربه بیمار خود را از ویزیت دندانپزشکی بهبود بخشید.
پس برای دریافت این اطلاعات جذاب در این مقاله با دکتر فاطمه لبافی همراه باشید.
راهکارهایی برای بهبود تجربه بیماران در مطب دندانپزشکی
برای این کار موارد زیر را در نظر داشته باشید:
-
یک تیم با انگیزه داشته باشید.
نگرش تیم شما یکی از بزرگترین عوامل در شادی و آرامش بیمارانتان است. شما، به عنوان دندانپزشک، ممکن است رهبر باشید، اما این کارکنان شما هستند که بیشترین زمان را، از برنامه ریزی گرفته تا بیمه و قرار ملاقاتهای بعدی، با بیماران میگذرانند.
شما میخواهید به بیمارتان احساس اهمیت و احترام بدهید و فرقی نمیکند بیمارتان برای چندین دهه بیمار شما بوده یا یک مراجعه کننده جدید است. تیم خود را مجاب کنید که گوش دادن به نیازهای بیماران امری ضروری است و آنها باید نسبت به نگرانیهای بیماران با احترام برخورد کنند.
زمانی که شما و کارکنان دندانپزشکیتان یک “دیدگاه مشترک” از مأموریت و اهداف مطب خود داشته باشید، طبعاً مطب دندانپزشکی شما رشد خواهد کرد و شاهد افزایش درآمد خواهید بود. مهمتر از همه، بیماران به طور مستقیم فضای عالی مطب شما را مشاهده خواهند کرد و خوشحال میشوند که برای بازدیدهای بعدی به آنجا بازگردند. -
از رسانههای اجتماعی استفاده کنید.
این روزها رسانههای اجتماعی ابزاری ضروری برای ارتباط با بیماران و به روز نگه داشتن آنها در مورد پروتکلهای مطب هستند. با توجه به سیاستهای در حال تغییر همانند زمان همه گیری کووید -۱۹، نشان دادن اینکه چگونه مطب شما از بیماران و کارکنان خود محافظت میکند، اهمیت بسیاری دارد. از رسانههای اجتماعی خود مانند فیسبوک، اینستاگرام، تیکتاک و توییتر برای شناسایی کارکنان سختکوش، نشان دادن پیشرفت در درمان بیماران و اطلاع رسانی پروتکلهای جدید استفاده کنید.
اگر تبلیغاتی برای سفید کردن دندان یا ارتودنسی وجود دارد، میتوانید با استفاده از شبکههای اجتماعی به مشتریان اطلاع دهید تا تجربه کاملی را حتی در خارج از مطب به آنها بدهید.
مطبهای دندانپزشکی عمومی و اطفال از شبکههای اجتماعی به عنوان راه شماره یک برای بازاریابی بیماران خود و ارتباط با آنها حتی در خارج از مطب استفاده میکنند. دندانپزشکان تجربیات بیماران را در رسانههایی مانند اینستاگرام برای مراجعان جدید و یادآوری ویزیت راحت دندانپزشکی به آنها ارسال میکنند. تهیه ویدیو تیک تاک از نصب بریس های یک بیمار یا خارج کردن آن، راهی عالی برای برجسته کردن بازدیدها و احتمالاً ترغیب دیگران برای تقاضای خدمات از مطب شما است. -
یک منوی بیمار شخصی سازی شده داشته باشید.
این روزها دندانپزشکان همواره در تلاش هستند تا با ایجاد تجربیات جدید برای بیماران، خود را از بقیه دندانپزشکان متمایز کنند. یک راه عالی برای بهتر و آسودهتر کردن تجربه بیماران این است که یک منوی شخصی ارائه دهید که شامل مواردی برای راحتی بیماران است تا ملاقات دندانپزشکی را سرگرم کننده و آرامش بخش کند. برخی از ایدهها برای افزودن به منوی دندانپزشکی شخصی عبارتاند از:
- انتخاب خمیر پروفی با طعم دلخواه.
- حوله یا پتو گرم.
- وای فای رایگان.
- ک بطری آب.
- موسیقی آرامش بخش.
- مونه رایگان از محصولات دندانپزشکی
-
مشوقهایی برای هزینههای دندانپزشکی ارائه دهید.
گاهی اوقات بیماران دندانپزشکی را با هزینههای بالا مرتبط میدانند، به همین دلیل ممکن است از ویزیت دندانپزشکی خودداری کنند یا درمان را به تعویق بیندازند. همه ما هزینههایی غیر از مراقبتهای دندانی داریم، بنابراین مهم است که درک کنیم که همه، توانایی پیش پرداخت برای برنامههای درمانی گران قیمت ندارند. با ارائه طرحهایی در مطب برای کسانی که بیمه ندارند، تجربه راحتتری را برای بیماران خود ایجاد کنید.
-
اضافه کردن خدمات ارتودنسی به مطب دندانپزشکی
بیماران بسیار زیادی سالانه از دندانپزشک خود درخواست خدمات ارتودنسی میکنند، بنابراین ارائه نکردن ارتودنسی به این معنی است که دامنه فعالیت و درآمد شما محدود خواهد شد.
بیماران تمایل دارند تا در یک کلینیک دندانپزشکی تمام درمانهای مورد نیاز خود را انجام دهند، پس با اضافه کردن درمان ارتودنسی در کلینیک خود میتوانید تجربههای راحتتری را برای بیماران خود رقم بزنید.
با انجام ارتودنسی در مطب و اجتناب از انتقال دشوار به مطبهای بیرون، تجربه دندانپزشکی بیمار به شدت بهبود مییابد.
سخن آخر
مراجعه به دندانپزشک میتواند باعث ترس و اضطراب شود. برخی از افراد به سادگی از این تجربه لذت نمیبرند. دندانپزشکان عمومی و اطفال میتوانند با برقراری ارتباط با بیماران و گوش دادن به خواسته آنها، تجربیات راحتتر و لذت بخشی را ایجاد کنند.
هنگامی که درمانهایی مانند ارتودنسی را در کلینیک خود اضافه میکنید یا مشوقهایی را ارائه میدهید، بیماران از تلاش شما قدردانی میکنند و شاهد رشد و توسعه در مطب خود خواهید بود.