دندانپزشکان اطفال به دلیل عشقی که به درمان بیماران کم سن و سال دارند وارد این عرصه میشوند، اما برای تأسیس یک مطب دندانپزشکی موفق، چیزی فراتر از صبر و میل کمک به کودکان نیاز است. برای ایجاد یک مطب دندانپزشکی کودکان موفق، باید کودکان و والدین آنها را دلگرم کنید. در اینجا چند نکته ساده وجود دارد که به افزایش درآمد مطب شما کمک میکند و در عین حال باعث میشود که بیمارانتان سال به سال بیشتر عاشق مراجعه به مطب شما شوند.
چند نکته ساده برای تقویت مطب کودکان
با استفاده از نکات زیر میتوانید این امکان را برای خود ایجاد کنید:
-
فضایی مناسب برای کودکان ایجاد کنید.
اکثر کودکان از رفتن به دندانپزشک میترسند. بوها و صداها میتوانند کودک را بترسانند و باعث شوند که قرار ملاقات ناخوشایند پیش برود. با ایجاد یک محیط آرام، قرار ملاقات برای بیمار، والدین و شما آسانتر میشود. راههای سادهای وجود دارد که میتوانید با استفاده از رنگها و تمهای مناسب کودک، مطب دندانپزشکی را برای کودکان جذاب کنید.
راههای دیگر برای ایجاد یک مطب دوستانه و مورد پسند کودکان عبارتاند از- برای اجتناب از متههای سنتی، از لیزر درمانی استفاده کنید.
- برای راحتی بیشتر بیماران در طول درمان، از اکسید نیتروژن (گاز خنده) استفاده کنید.
- محصولات مناسب برای کودکان مانند خمیر دندانهای طعم دار داشته باشید.
- تشویقهایی برای رفتار خوب کودک ارائه دهید.
ایجاد یک فضای خوشایند برای کودک و بر محور خانواده، مطب را برای والدین نیز جذاب میکند، زیرا میدانند که فرزندانشان از رفتن به دندانپزشک راضی و خوشحال خواهند بود. این امر به حفظ بیشتر بیماران و افزایش مراجعات در آینده منجر میشود که سبب افزایش تولید مطب میگردد.
-
پیشنهاد ارتودنسی
ارتودنسی روشی سودآور برای افزایش درآمد مطب دندانپزشکی کودکان است. با توجه به اینکه یک دندانپزشک اطفال دو بار در سال (و گاهی اوقات بیشتر) بیماران را ویزیت میکند، فرصت بسیار خوبی برای تشخیص نیاز به درمان ارتودنسی وجود دارد. انجمن ارتودنسی آمریکا توصیه میکند که همه کودکان در سن هفت سالگی ارزیابی ارتودنسی را انجام دهند، اما شما در موقعیتی خواهید بود که در صورت نیاز بیماران خود، در هر زمان درمان را تشخیص داده و توصیه کنید.
-
یک برنامه کاری کامل طراحی کنید.
یکی از بزرگترین معایب صاحب مطب دندانپزشکی بودن، دیدن خالی بودن صندلیها است. یک برنامه ضعیف به معنای تولید کمتر، افزایش هزینههای حقوق و دستمزد و پول کمتر در جیب شما به عنوان صاحب دندانپزشکی است. سعی کنید در رأس برنامه باشید و جلسات هفتگی یا ماهانه با کارمندان برنامه ریزی داشته باشید تا مطمئن شوید که همه با بهترین روش برنامه ریزی کار میکنند.
زمان ویزیت کودکان کوچکتر و همچنین زمان انجام درمانهای پیچیدهتر را در صبح قرار دهید، این کار باعث رفع سردرد در بعد از ظهر و آخر هفته میشود. به این ترتیب میتوانید بعدازظهرهای خود را با کودکان مدرسهای پر کنید و به یادآوری ملاقاتها بپردازید.
هنگامی که مطب شما زمان ویزیت بیماران را از طریق یادآوریهای متنی و ایمیل تأیید میکند، تعداد کمتری از ویزیتها توسط بیماران فراموش میشوند و به تولید و درآمد بیشتر در پایان سال کمک میکنید. -
تمام خدمات پیشگیرانه را در نظر بگیرید.
مراقبتهای پیشگیرانه درآمد اصلی یک مطب دندانپزشکی کودکان محسوب میشود. ارائه کلیه خدمات پیشگیرانه برای بیماران مفید است و همچنین درآمد شما را افزایش میدهد. پیشگیری یک الگوی خوب برای همه مطبها است زیرا به تعیین اهداف بلند مدت مراقبتهای بهداشتی کمک میکند و از مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان و بیماری لثه جلوگیری میکند.
رایجترین خدمات پیشگیرانهای که به بیماران ارائه میشود عبارتاند از:-
آموزش به بیمار
آموزش بیماران و خانوادهها در مورد ارزش بهداشت دهان و دندان آنها و آگاهی دادن به آنها در مورد اینکه سلامت دهان و دندان در طول زندگی چقدر برایشان سودمند خواهد بود.
-
سیلانتهای دندانی
سیلانتها با پوشاندن شیارهای دندان آسیاب که در آن پوسیدگی دندان به طور مکرر ایجاد میشود، به جلوگیری از پوسیدگی کمک میکند.
-
درمانهای فلوراید
استفاده از فلوراید یک راه عالی و ساده برای سودمندی بیماران و افزایش تولید است.
-
محافظهای دهان ورزشی
محافظهای دهان به جلوگیری از ضربه و آسیب به فک، دندانها و بافت نرم کمک میکنند.
-
نگهدارنده فضا
حفظ فضای میان دندانها برای جلوگیری از جابهجایی دندانها و اطمینان از رویش دندانهای دائمی در موقعیت مناسب ارزشمند است.
-
تمیز کردن دندان
برای از بین بردن بقایای پلاک و جلوگیری از پوسیدگی دندان و مشکلات لثه مهم است.
-
دیامین فلوراید نقره (SDF)
SDF یک روش درمانی جدیدتر و محافظه کارانه برای کمک به توقف پوسیدگی اولیه دندان و مدیریت حساسیت است.
-
-
از شبکههای اجتماعی استفاده کنید.
روزهای تبلیغات چاپی و بازاریابی خانه به خانه به پایان رسیده است. حضور در شبکههای اجتماعی برای ارجاع مراجعین و افزایش تولید ضروری است. اینستاگرام و Tiktok راههای محبوبی برای نمایش مطب، نمایش عکسهای بالینی قبل و بعد و بهروزرسانی بیماران در پروتکلهای مطب هستند. تبلیغات فیس بوک میتواند راه خوبی برای بازاریابی مطب باشد و گروههای فیس بوک روشی متداول برای معرفی مطب و ارجاع بیماران جدید محلی به مطب شما است. وقتی برای حضور در رسانههای اجتماعی مطب خود وقت صرف میکنید، به سرعت متوجه افزایش تماس بیماران جدید و افزایش درآمد خواهید شد.
اگر خارج از چارچوب فکر کنید، راههای سرگرمکننده و ساده متعددی برای افزایش تولید یک مطب دندانپزشکی اطفال وجود دارد. به مطب خود نگاهی دقیق بیندازید تا نقاط قوت و زمینههایی را که نیاز به تقویت دارند را ببینید. هنگامی که برنامه خود را اصلاح میکنید یا از درمانهای بسیار مورد توجه مانند ارتودنسی استفاده میکنید، میتوان تضمین کرد که درآمد شما به سرعت افزایش مییابد.