چه یک دندانپزشک جدید باشید و چه سالها است که فعالیت میکنید و به عنوان دندانپزشک عمومی خوب شناخته می شوید، همیشه فضایی برای رشد و موفقیت بیشتر در دندانپزشکی شما وجود دارد. خوشبختانه، انجام این کار معمولاً به بازنگری گسترده فرایندهای موجود شما نیاز ندارد.
در بسیاری از موارد، حتی تغییرات کوچک نیز میتواند تأثیر زیادی داشته باشد. امروز، ما چند روش مختلف را به اشتراک میگذاریم که میتوانید کلینیک دندانپزشکی خود را به سطح جدیدی برسانید، به بیماران موجود رسیدگی کنید و بیماران جدید در جامعه خود را تشویق کنید که تیم دندانپزشکی شما را امتحان کنند.
برای موفقیت بیشتر در دندانپزشکی چه راهکارهایی را باید در نظر گرفت؟
این موارد عبارتاند از:
-
زمان بندی ملاقات بیماران خود را به طور مؤثرتر برنامه ریزی کنید.
ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما کاهش تعداد ملاقات بیماران در واقع میتواند به رشد کسبوکارتان کمک کند. وقتی تقویم خود را بیش از حد شلوغ میکنید، توجه کامل به هر بیمار غیرممکن است. همچنین، ممکن است متوجه شوید که تعادل کار و زندگی شما نیز دچار مشکل شده است.
با ایجاد تعادل در تعهدات خود، میتوانید خدمات با کیفیت بالاتری را به بیماران جدید و فعلی خود ارائه دهید. همچنین میتوانید اطمینان حاصل کنید که زمان زیادی برای دستیابی به اهداف شخصی و حرفهای خود دارید. در عین حال مجبور نیستید برنامه خود را به شدت کاهش دهید، کافی است مطمئن شوید برنامهای که به آن متعهد هستید واقعبینانه، سالم و پایدار است. -
از ابزار مناسب استفاده کنید.
مانند تقریباً هر صنعت دیگری، دندانپزشکی مدرن به سرعت در حال تغییر است. در کلینیک دندانپزشکی خود احتمالاً متوجه شدهاید که ابزارها و فناوریهایی که چند سال پیش بر آنها تکیه داشتید دیگر در خدمت شما نیستند و به سمت ابزارهای بهروزتر و دقیقتر رفتهاید.
به همین دلیل مهم است که با از آخرین اخبار دندانپزشکی پیشرفته به روز بمانید.
پیشرفتهای عمدهای در زمینههای هوش مصنوعی (AI)، تصویربرداری به کمک رایانه، دندانپزشکی از راه دور و غیره صورت گرفته است.
مجبور نیستید همه آنها را در مطب دندانپزشکی خود اجرا کنید، هوشمندانه است که از آنچه استفاده میکنید موجودی تهیه کنید و مجدداً بررسی کنید که آیا آن ابزارها به اندازه گذشته مؤثر هستند یا خیر.
در حین انجام این کار، به دنبال حوزههای کلیدی باشید که بتوانید بخشهایی از مطب را خودکار کنید. برای مثال، راهحلهای نرمافزاری ارتباط با بیمار وجود دارد که به کاربران امکان میدهد تنها با چند کلیک، قرار ملاقاتهای خود را بهصورت آنلاین برنامهریزی کنند. Weave و Solutionreach دو مورد از رایجترین پلتفرمهای مورد استفاده هستند، اما بسیاری دیگر نیز وجود دارند.
با استفاده از این ابزارها میتوانید به طور خودکار قرار ملاقاتهای آتی را به بیماران یادآوری کنید، بیماران را پس از دورههای عدم فعالیت مجدداً فعال کنید و حتی برای خدمات ارائه شده مبلغی را دریافت کنید. طبق یک نظرسنجی، حدود ۸۰٪ از بیماران ترجیح میدهند به یک مرکز مراقبتهای بهداشتی با برنامه ریزی آنلاین مراجعه کنند، بنابراین این یکی از راههایی است که میتوانید چنین نیازهایی را برآورده کنید. -
با کارمندان خود ارتباط برقرار کنید.
کارمندان شما آماده ارائه خدمات ارزشمند به بیماران، از خدمات بهداشتی تا برنامه ریزی میز پذیرش هستند.
به این ترتیب، ارتباط به موقع و درست بسیار مهم است. مطمئن شوید که کارکنان شما میدانند که هر هفته در مطب چه اتفاقی میافتد و این رویدادها چه زمانی رخ خواهند داد. علاوه بر این، تغییراتی را که میخواهید اجرا کنید و فکر میکنید مهم هستند برای آنها توضیح دهید.
آنها باید بدانند که نظراتشان ارزشمند و مهم است و شما به نظرات آنها توجه میکنید. یک مطب دندانپزشکی فقط به اندازه تیمش قوی است و افراد حاضر برای موفقیت مطب ضروری هستند. -
ایجاد یک سیستم کارآمد برای جمع آوری پرداختیها
همانطور که گفته شد، بسیاری از انواع نرم افزارهای زمان بندی بیمار مجهز به ویژگیهای جمع آوری پرداخت هستند.
از آنجایی که انجام این کار به صورت دستی، زمانبر خواهد بود، سرمایه گذاری در این راهحلها میتواند به جبران بخشی از بار و استرس تیم اداری شما کمک کند.
با وجود این نرم افزارها، شما نیازی به طی کردن این مسیر ندارید. انواع دیگری از برنامهها وجود دارند که میتوانند به شما در خودکارسازی، سازماندهی و سادهسازی صورتحساب و وصول پرداختها کمک کنند.
اگر مایل به استفاده از نرمافزار نیستید، باید بدانید که نرم افزارها حداقل به تنظیم دستورالعملهایی در مورد نحوه پذیرش و پردازش پرداختها توسط پزشک کمک میکند. این نرم افزار شامل ایجاد یک خط مشی مالی مکتوب است که میتوانید بین بیماران توزیع کنید. این خطمشی باید انواع گزینههای پرداختی را که مطب شما میپذیرد، و همچنین هرگونه امتیاز برای پرداخت زودهنگام را روشن کند.
شما همچنین به سیستمی نیاز دارید که موارد زیر را بیان کند:
نحوه رسیدگی مطب به پرداختهای شرکتهای بیمه.
زمان ارسال اظهارات بیمار (هفتگی، دوهفتهای، روزانه).
نحوه جمع آوری پرداختها.
با ایجاد دستورالعملها و قوانین پیرامون این رویهها، میتوانید مطمئن شوید که همه کارکنان به وضوح درک میکنند که از آنها چه انتظاری میرود. شما همچنین میتوانید به بیماران کمک کنید تا نیازها و تعهدات خود را درک کنند. -
یک چک لیست ایجاد کنید.
ممکن است ساده به نظر برسد، اما یک چک لیست ساده میتواند سازماندهی و سطوح کارایی را در مطب دندانپزشکی شما متحول کند. بسته به ترجیح خود، یک برنامه زمانبندی ایجاد کنید که به وضوح مشخص میکند کدام کارها و تا چه زمانی باید انجام شوند.
به عنوان مثال، شما وظایف خاصی خواهید داشت که باید تا پایان هر روز تکمیل شوند. سپس، موارد دیگری وجود خواهند داشت که باید تا پایان هفته یا پایان ماه انجام دهید. یک برنامه زمانی ایجاد کنید که همه بتوانند به آن دسترسی داشته باشند، آن را دنبال کنند و در صورت لزوم به روز کنند.
مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ ابزارها و برنامههای مختلف زیادی برای مدیریت زمان وجود دارد. در اینجا لیست جامعی از برترینهای امسال آمده است.
دستیابی به موفقیت طولانی مدت در دندانپزشکی
نوع موفقیت مورد نظر شما میتواند در دسترس باشد. نکته کلیدی این است که بدانید از چه ابزارهایی استفاده کنید، چه برنامههایی را پیاده سازی کنید و چه افرادی را درگیر کنید.
با اتخاذ رویکردی مبتنی بر تیم، میتوانید مطمئن شوید که همه در جهت رسیدن به هدف نهایی یکسانی کار میکنند. با هم میتوانید ابزارها و راهحلهای فناوری را انتخاب کنید که میتواند دندانپزشکی شما را رشد دهد. در عین حال، به یاد داشته باشید که ارتباط و شفافیت را در سرلوحه ذهن خود نگه دارید.