۱۰ روش موثر برای جذب بیماران جدید به مطب دندانپزشکی چیست؟

جذب بیماران جدید به مطب دندانپزشکی
فهرست محتوا (کلیک کنید)
به این مقاله امتیاز دهید

دندانپزشکان همیشه به دنبال بهترین راه‌ها برای رشد و توسعه کلینیک دندانپزشکی خود هستند.
طبق گزارش‌های اخیر، ۴۰ درصد از دندانپزشکان خصوصی دوست دارند مطب آنها شلوغ‌تر از آنچه در حال حاضر هست باشد. آیا این مسئله در مورد شما نیز صادق است؟
چه به تازگی مطب خود را باز کرده باشید یا سال‌ها مشغول تجارت بوده باشید، همیشه جایی برای رشد وجود دارد. با گام‌های صحیح، می‌توانید بیماران جدیدی را به مطب خود جذب کنید، بیمارانی را که در حال حاضر دارید حفظ کنید و شهرت خوبی در جامعه خود ایجاد کنید.
برای شروع آماده‌اید؟ امروز قصد داریم ۱۰ روشی که شما را قادر می‌سازد دندانپزشکی خود را از درون رشد دهید را با شما به اشتراک بگذاریم. پس در این مقاله با ما همراه باشید.

راهکارهای جذب بیماران به کلینیک دندانپزشکی

اگر می‌خواهید تا بیماران مطب خود را افزایش دهید و بهترین خدمات را به ایشان ارائه دهید، بهتر است تا موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. با بیماران فعلی خود شروع کنید.

    آیا می‌دانستید که هزینه‌های مربوط به جذب یک بیمار جدید دندانپزشکی می‌تواند تا ۲۵ برابر بیشتر از هزینه نگهداری بیمار فعلی باشد؟ همان‌طور که به دنبال راه‌هایی برای افزایش مشتریان خود هستید، سرمایه گذاری روی بیماران فعلی خود را نیز فراموش نکنید.
    یک نظرسنجی ساده رضایت مشتری می‌تواند به شما کمک کند بفهمید که مطب شما چه کاری را به‌ درستی انجام می‌دهد و یا کجا می‌توانید پیشرفت کنید. هنگامی که نظرسنجی را ایجاد کردید، پیوندی را در صفحات رسانه‌های اجتماعی خود ارسال کنید و آن را در سایر کانال‌های اطلاع رسانی، مانند خبرنامه الکترونیکی خود نیز قرار دهید. بازخوردی که از نظرسنجی دریافت می‌کنید را جدی بگیرید و در صورت امکان آنها را اعمال کنید.

  2. نظر خواهی از بیماران

    بیش از ۸۵ درصد از بیماران آینده‌نگر دندانپزشکی قبل از مراجعه به مطب، نظرات آنلاین را بررسی می‌کنند. اگر نام مطب شما را به صورت آنلاین جستجو کنند، چه چیزی را پیدا خواهند کرد؟
    اگر نظرات زیادی به نام خود ندارید، یک کمپین یا تبلیغات اجرا کنید. از بیماران فعلی و جدید در حالی که هنوز در مطب هستند بخواهید تجربیات خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند. می‌توانید با یک کد QR که می‌توانند اسکن کنند یا پیوندی که بتوانند روی آن کلیک کنند، فرایند را سریع و ساده کنید.

  3. پیگیری در مورد مراقبت‌های توصیه شده بیماران فعلی و جدید.

    اغلب، بیماران برای تمیز کردن معمول مراجعه می‌کنند و معمولاً یک برنامه درمانی توصیه شده دریافت می‌کنند که می‌تواند از یک پر کردن ساده تا دندانپزشکی ترمیمی پیچیده‌تر، مانند بریج یا ایمپلنت متغیر باشد.
    بسیاری از بیماران به این پیشنهادات توجه می‌کنند و برای ویزیت بعدی برنامه ریزی می‌کنند، اما تعدادی از بیماران این کار را نمی‌کنند. یکی از راه‌ها برای مراجعه بیشتر به مطب این است که دوباره با آن بیماران ارتباط برقرار کنید، چه بیماران فعلی باشند چه بیماران جدید.
    کمپین‌هایی، با روش‌های ارتباطی که برای ترویج هر نوع مراقبت طراحی شده‌اند، مختص مخاطبانتان ایجاد کنید. کمپین‌های ایمیل یا متنی را امتحان کنید تا سریع و مؤثر به بیماران مورد نظر دسترسی پیدا کنید و پیام‌های خود را به طور مناسب ارائه دهید.
    به‌عنوان‌مثال، ممکن است یک کمپین برای تقویت روابط با بیماران احتمالی اینویزیلاین و دیگری برای کسانی که ارتودنسی سنتی را در نظر دارند، داشته باشید.
    وقتی دوباره با آنها تماس گرفتید، از آنها بخواهید اگر سؤال یا نگرانی خاصی در مورد درمان پیشنهادی دارند مطرح کنند و در صورت امکان به آنها کمک کنید. برخی ممکن است در مورد جنبه مالی خدمات نگران باشند، بنابراین در صورت وجود، گزینه‌های تأمین مالی را ذکر کنید. گاهی اوقات اطمینان دادن به بیمار تمام چیزی است که برای برداشتن گام بعدی لازم است.

  4. در فضای مجازی فعال باشید.

    مطب شما چقدر در فضای مجازی فعال است؟ اگر حضور شما در دنیای مجازی محدود به یک وب‌سایت اولیه باشد، ممکن است فرصت بزرگی را برای دستیابی به بیماران جدید از دست بدهید.
    فضای مجازی پر از پتانسیل تبلیغاتی استفاده نشده است. ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در ارتقاء مطبتان کمک کنند و بسیاری از آنها رایگان یا کم هزینه هستند.
    با بهینه سازی نمایه خود در «گوگل برای کسب و کار من» شروع کنید. به طور خلاصه، این یک نمایه آنلاین برای کسب و کار شما است و اولین چیزی است که افراد هنگام جستجوی نام مطب شما در گوگل مشاهده می‌کنند و اطلاعات مهم زیادی را در خود جای داده است، از جمله:

    • آدرس خیابان شما
    • ساعات کاری شما
    • نظرات آنلاین شما
    • اطلاعات تماس شما

    برای پویا کردن وب‌سایت خود تا حد امکان وقت بگذارید. مطمئن شوید که محتوا تازه و مرتبط است و گرافیک و ویدیوهای نمایش داده شده را بهینه کنید. علاوه بر این، سایت شما باید سازگار با موبایل باشد، به خصوص با توجه به اینکه بیش از نیمی از جستجوها در حال حاضر از دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود!

  5. از بازاریابی به کمک رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.

    آیا مطب شما در فیس بوک فعال است؟ یوتیوب یا توییتر چطور؟ تعداد بی شماری از پلتفرم‌های مختلف برای انتخاب وجود دارد، بنابراین انتخاب کنید جایی باشید.
    پس از اینکه در یکی از رسانه‌های اجتماعی حاضر شدید، حضور خود را فعال و به روز نگه دارید. حتماً به نظرات و پیام‌های بیماران پاسخ دهید. حتی می‌توانید از صفحه خود برای اجرای تبلیغات و مسابقاتی استفاده کنید که به دنبال کنندگان شما انگیزه می‌دهد!

  6. خدمات دندانپزشکی خود را به بیماران فعلی و جدید افزایش دهید.

    آیا راه دیگری برای تشویق بیماران جدید به امتحان کردن مطبتان می‌خواهید؟ آموزش مداومی را دنبال کنید که می‌تواند انواع خدمات ارائه شده و در نتیجه تعداد بیماران فعلی و جدیدی را که می‌توانید به آنها کمک کنید، گسترش دهد.
    تخصص در نوعی از دندانپزشکی پیشرفته، مانند ارتودنسی یا دندانپزشکی کودکان، می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای مطبتان ایجاد کند و زندگی بیماران فعلی و آینده شما را غنی کند. بهترین دوره‌های آموزش مداوم را به صورت آنلاین و در جامعه خود جستجو کنید تا درباره مکان‌هایی که می‌توانید آموزش‌ها را دریافت کنید و حوزه‌هایی که می‌توانید مطالعه کنید بیشتر بدانید.

  7. در جامعه خود مشارکت کنید.

    یک راه عالی برای جذب بیماران جدید بیشتر به مطب دندانپزشکی شما این است که در جامعه محلی خود مشارکت کنید!
    حمایت از یک تیم لیگ کوچک محلی یا یک رویداد محلی می‌تواند در پیدا کردن مکان‌های کلیدی برای سرمایه‌گذاری زمان و پولتان کمک کند، البته لازم نیست از هر رویداد یا تیم لیگ کوچک حمایت مالی کنید.
    به دنبال راه‌هایی باشید که تیم شما می‌تواند به شما کمک کند، مانند شرکت در جمع آوری کمک‌های مالی محلی برای غذا. همچنین می‌توانید غذا، پول یا منابع دیگر را برای پناهگاه‌های مجاور تهیه کنید (مثلاً یک کیت مراقبت شخصی شامل وسایل بهداشتی دندان) و در صورت نیاز به مراکز اجتماعی اهدا کنید.
    حتی می‌توانید رویدادهای خود را در مطب میزبانی کنید، مانند روزهای آموزشی یا ناهار قدردانی از مشتری!

  8. یک برنامه ارجاع بیمار ایجاد کنید.

    شنیده شدن نظر خیلی مثبت از فردی که افراد به او اعتماد دارند، می‌تواند یک بیمار آینده‌نگر را تشویق کند که مطب شما را امتحان کند. برای تشویق بیماران فعلی خود به پیشنهاد کردن مطب و تیم شما به دیگران، یک برنامه ارجاع ساده ایجاد کنید که به آنها برای تلاش‌هایشان پاداش می‌دهد.
    پاداش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید (از نظافت رایگان گرفته تا تخفیف خدمات). یک کارت ساده ایجاد کنید که نحوه عملکرد فرایند ارجاع شما را توضیح دهد و آن را قبل از اینکه بیمار مطب شما را ترک کند، توزیع کنید.

  9. به نگرانی‌های رایج بیماران فعلی و جدید رسیدگی کنید.

    در میان افرادی که از دندانپزشکی اجتناب می‌کنند، دو نگرانی وجود دارد که بیشتر از همه متداول‌اند: هزینه درمان و اضطراب از درد احتمالی. اگر بتوانید از قبل به این تردیدها رسیدگی کنید، می‌توانید بیماران جدید بیشتری را تشویق کنید که به مطب شما مراجعه کنند.
    ابتدا، بیایید در مورد هزینه صحبت کنیم. در حالی که دقیقاً نمی‌توانید خدمات خود را به صورت رایگان ارائه دهید، راه‌های وجود دارد که می‌توانید به کاهش بار مالی آن کمک کنید. هنگامی که یک بیمار برای اولین بار به مطب شما مراجعه می‌کند، در مورد گزینه‌های مالی آنها، از جمله هرگونه طرح عضویتی که در دسترس است، با او صحبت کنید. در مورد برنامه مراقبت دندانی آنها و راه‌های مقرون به‌صرفه‌تر کردن آن بحث کنید.
    اگر بیمار نگران احساس درد در حین درمان است، با توضیح اینکه چگونه مطب شما مراقبت‌های دندانی را تا حد امکان راحت می‌کند، این نگرانی‌ها را کاهش دهید. از اکسید نیتروژن و آرام بخش گرفته تا دندانپزشکی پیشرفته با لیزر، درمان‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند اضطراب را به حداقل برساند و به بیماران فعلی و جدید شما کمک کند احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

  10. یک وبلاگ ایجاد کنید.

    وبلاگ یک راه آسان و مؤثر برای برقراری ارتباط با مخاطب مورد نظر شما است. مطمئن نیستید در مورد چه چیزی بنویسید؟ با پاسخ دادن به سؤالات رایجی که در مطب خود مطرح می‌کنید، شروع کنید، مانند اینکه چرا یک درمان خاص ضروری است یا چگونه به یک مشکل کمک می‌کند.
    بعد، با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل ترندز به دنبال موضوعات پرطرف‌دار در صنعت دندانپزشکی باشید. همچنین می‌توانید با دنبال‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی خود تماس بگیرید تا ببینید تمایل دارند درباره چه موضوعاتی بیشتر بیاموزند، یا از طریق کانال‌های بازاریابی دیجیتالی دیگر در این مورد بازخورد بگیرید.

مطب دندانپزشکی خود را از پایه رشد دهید.

همان‌طور که به دنبال راه‌های بیشتری برای رشد دندانپزشکی خود هستید، در ذهنتان به بیماران فعلی و جدید اهمیت بیشتری دهید، بنابراین به طور طبیعی توجهات بیشتری را به مطب خود جلب خواهید کرد.
از بازاریابی چاپی گرفته تا رسانه‌های اجتماعی، به دنبال راه‌هایی برای رسیدن به مخاطبانتان و متمایز شدن در حوزهٔ خود باشید. شما همچنین می‌توانید با ادامه تحصیل دادن مجموعه مهارت‌های خود را افزایش داده و حیطه کاری خود را ارتقا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تصادفی
تازه ترین مطالب
میزان پیشرفت خواندن شما
فهرست محتوا
به مناسبت افتتاح

شعبه جدید

تخفیف 30% + ویزیت رایگان