چه عواملی در ایجاد یک مطب دندانپزشکی خوب نقش دارند؟+۶ عامل مهم

عواملی که در ایجاد یک مطب دندانپزشکی خوب نقش دارند
فهرست محتوا (کلیک کنید)
۵/۵ - (۲ رای)

آیا می‌خواهید کلینیک دندانپزشکی خود را رشد دهید و تعداد بیمارانتان را افزایش دهید؟ چه به تازگی شروع به کار کرده باشید و چه سال‌ها است که صاحب یک کسب و کار تثبیت شده‌اید، همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد.
علاوه بر ارائه مراقبت‌های بهداشتی دهان و دندان، عوامل بسیار دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند بر موفقیت دندانپزشکی تأثیر بگذارند. با توجه به بیماران خود، سرمایه گذاری در توسعه حرفه‌ای و بهینه سازی محیط مطب خود، می‌توانید تیم دندانپزشکی شما را از بقیه متمایز کنید.
در این مطلب قصد داریم روش‌هایی عالی را با شما به اشتراک بگذاریم که به شما کمک می‌کنند بیماران جدید جذب کنید، شهرت خود را افزایش دهید و مطب خود را به عنوان مطب برتر در میان دیگر مطب‌های دندانپزشکی قرار دهید.

۶ راه برای کمک به ایجاد مطب مورد نظرتان

راه‌هایی برای کمک به ایجاد مطب مورد نظرتان

برای این کار به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. مراقبت‌های بیمار محور (متمرکز بر بیمار) را در اولویت قرار دهید.

    طبق آخرین گزارش، سه عنصر اصلی که بیماران قبل از انتخاب یک مطب دندانپزشکی در نظر می‌گیرند عبارت‌اند از:

    • صلاحیت دندانپزشک
    • توصیه از طرف یک آشنا.
    • کیفیت خدمات ارائه شده.
      علاوه بر این، بیماران به عوامل بین فردی از جمله صبر و احترام نیز اهمیت می‌دهند. به محض ورود به مطب، باید احساس ارزشمندی، مراقبت و قدردانی به بیماران منتقل شود. چیزی به سادگی یک سلام گرم و گفتگوی دوستانه می‌تواند دنیای متفاوتی را ایجاد کند.
      با آموزش اعضای تیم خود برای اتخاذ رویکردی بیمار محور در مراقبت و درمان، می‌توانید مطبی ایجاد کنید که به طور گسترده هم حرفه‌ای و هم خوشایند تلقی می‌شود. این کار بیماران بیشتری را تشویق می‌کند که به مطب شما مراجعه کنند و می‌تواند تأثیر زیادی در حسن شهرت محلی شما داشته باشد.
  2. مطبتان را تمیز و مجهز به فناوری نگه دارید.

    امروزه، مطب‌های دندانپزشکی مدرن، رنگ‌های روشن، دکورهای خوش سلیقه و امکانات مورد پسند بیمار مانند بوفه و سالن مطالعه را در بر می‌گیرند.
    همان‌طور که به دنبال راه‌هایی برای شخصی سازی اتاق انتظار خود هستید، به یاد داشته باشید که باید تا حد امکان تمیز و بهداشتی باشد. اگر میزهای شما لک دارد، به پیامی که این کثیفی در مورد بقیه امکانات شما ارسال می‌کند، فکر کنید.
    به یاد داشته باشید: بیماران برای سلامت دهان و دندان خود به شما اعتماد کرده‌اند. آنها باید مطمئن باشند که اعضای تیم شما هر کاری که می‌توانند انجام می‌دهند تا مطب شما را سالم و بهداشتی نگه دارند.

  3. سرمایه گذاری در حوزه فناوری دندانپزشکی.

    حوزه فناوری دندانپزشکی با سرعت چشمگیری در حال گسترش است. امروزه ابزارها و ماشین‌هایی وجود دارند که می‌توانند تقریباً هر عمل دندانپزشکی را سریع‌تر و راحت‌تر کنند.
    در حالی که لزوماً نیازی به سرمایه گذاری روی هر یک از آنها ندارید، انتخاب استراتژیک سیستم‌های جدید می‌تواند سودمند باشد. تجهیز مطب شما به جدیدترین تکنولوژی پیامی قدرتمند به بیماران جدید و فعلی ارسال می‌کند.
    نه تنها به آنها می‌گوید که مطب شما به ارائه پیشرفته‌ترین خدمات دندانپزشکی ممکن اختصاص دارد، بلکه تعهد شما را به راحتی و رضایت بیماران نشان می‌دهد. از دندانپزشکی از راه دور و واقعیت مجازی گرفته تا سیستم‌های تصویربرداری دیجیتال و فرایندهای CAD/CAM، طیف وسیعی از ابزارهای فناوری وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.

  4. به بیماران خود گوش دهید.

    در تلاش شما برای تبدیل شدن به بهترین مطب دندانپزشکی محلی، رضایت بیمار یک عامل بسیار مهم است که باید در نظر گرفته شود. بیماران خوشحال و راضی به سرعت تجربیات خود را به صورت آنلاین و حضوری به اشتراک می‌گذارند، اما به خاطر داشته باشید که افراد ناراضی نیز همین کار را خواهند کرد.
    اگر از طریق نظرسنجی‌های کاغذی یا دیجیتالی بازخورد بیمار را دریافت می‌کنید، زمانی را به عملی کردن آنها اختصاص دهید. اگر تغییراتی پیشنهاد می‌شود، آنها را درون تیم اعمال کنید. کارمندان ماهر شما ممکن است نظر مخالف داشته باشند، اما سطح مراقبتی که ارائه می‌دهید در نهایت به تیم شما کمک می‌کند تا به موفقیت بلندمدت دندانپزشکی دست یابد.

  5. خدمات ارائه شده خود را گسترش دهید.

    اگر می‌خواهید کسب و کار خود را ارتقاء دهید، ممکن است لازم باشد به فکر اضافه کردن تعداد خدمات دندانپزشکی پیشرفته به کارنامه خود باشید. به‌عنوان‌مثال، آیا می‌توانید شروع به ارائه پرکننده‌های کامپوزیت کنید تا بیماران بتوانند جایگزینی برای آمالگام‌های سنتی داشته باشند؟ در مورد اضافه کردن ارتودنسی یا درمان ریشه چطور؟ هر چه بتوانید خدمات بیشتری را به بیماران خود ارائه دهید، احتمال بیشتری دارد که تمام نیازهای دندانپزشکی خود را با تیم شما برنامه ریزی کنند.
    همان‌طور که در مورد تمام تخصص‌های موجود تحقیق می‌کنید، به خاطر داشته باشید که یک جزء آموزشی را نظر بگیرید، اعضای تیم شما باید یاد بگیرند که چگونه این خدمات را ارائه دهند، بنابراین زمان کافی به آموزش آنها اختصاص دهید.
    با ارائه گزینه‌های پیشرفته دندانپزشکی، می‌توانید هم‌زمان با اینکه تعداد بیشتری از بیماران را جذب می‌کنید، برتری رقابتی خود را در مقابل مطب‌های دیگر تقویت کرده و ارزش کلی مطب دندانپزشکی خود را بهبود ببخشید.

  6. فرایند ارجاع و نظرخواهی را بهینه کنید.

    هنگامی که شخصی به دنبال یک ارائه دهنده جدید خدمات دندانپزشکی است، معمولاً با بررسی حلقه داخلی خود شروع می‌کند. سپس، جستجوی خود را به سمت بیرون گسترش می‌دهد تا رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های بررسی آنلاین را نیز در بر گیرد.
    به همین دلیل است که فرایند ارجاع بیمار بسیار مهم است. می‌توانید با دادن کارت‌های ارجاع قبل از خروج بیمار از مطب، این مرحله را آسان کنید. یا پیوندی برای آنها ارسال کنید تا بتوانند فرایند را به صورت آنلاین تکمیل کنند.
    علاوه بر این، می‌توانید پیوندی به فرم نظرات اختصاصی خود ارسال کنید و بیماران را تشویق کنید تا تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. مطالعات نشان می‌دهد که ۸۴ درصد از مردم به نظرات آنلاین افراد غریبه به اندازه توصیه‌های دوستان و اعضای خانواده خود اعتماد دارند، بنابراین این اقدام می‌تواند مزایای زیادی برایتان داشته باشد.

مطب دندانپزشکی خود را هر بار یک قدم رشد دهید.

همان‌طور که به وظایف روزمره مربوط به مطب دندانپزشکی خود رسیدگی می‌کنید، نگاه رو به‌ جلو و آینده نگری را فراموش نکنید. حتی شناخته شده‌ترین تیم‌های دندانپزشکی نیز می‌توانند از نگاه دقیق به فعالیت خود و بهبود مراقبت از بیماران بهره‌مند شوند.
با رویکرد صحیح، می‌توانید دندانپزشکی خود را به سطوحی فراتر از رویاهای خود ارتقا دهید. با سرمایه گذاری در منابع، آموزش و فرصت‌های مناسب، مطب خود را از درون متحول خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تصادفی
تازه ترین مطالب
میزان پیشرفت خواندن شما
فهرست محتوا
به مناسبت افتتاح

شعبه جدید

تخفیف 30% + ویزیت رایگان