روکش دندان عصب کشی شده؛ معایب روکش دندان عصب کشی شده چیست؟ | انواع، نحوه و فیلم

روکش دندان عصب کشی شده
فهرست محتوا
۵/۵ - (۱ رای)

روکش دندان

روکش کردن دندان ها به این دلیل است که دندان محکم شود. زمانی که بر روی دندانی که ضعیف است، روکش قرار می گیرد، آن دندان محکم شده و به عملکرد طبیعی خود باز می گردد. در صورتی که اگر بر روی دندانی نیاز به روکش دارد، نصب نشود، ترک برداشته و می شکند. در چنین حالتی به زمان زیادتری برای درمان این دندان نیاز است.

روکش کردن دندان پس از عصب‌کشی

نوع عصب کشی و علت آن دو عامل مهم برای تعیین این نکته که آیا پس از عصب کشی به روکش احتیاج است یا خیر، می باشند. در شرایطی که دندان های آسیای کوچک و بزرگ عصب کشی شده باشند، معمولا پس از آن روکش گذاشته می شود؛ علت آن هم این است که به دلیل استفاده از آن ها در موقع جویدن غذا، باید آن ها محکم باشند. به طور کلی عصب کشی، باعث ضعیف شدن دندان می می شود. به این خاطر روکش می تواند سبب افزایش دوام دندان و بهبود عملکرد دندان شود. عده ای به جای این کار، اقدام به پر کردن دندان می کنند که اگر چه مفید است ولی به نسبت روکش دندان، روش موثری نیست.

دلایل روکش دندان عصب کشی شده

  1.  دندان های آسیب پذیر را بازسازی می کند.
  2.  از دندان ها در مقابل حساسیت مراقبت می کند.
  3.  رنگ طبیعی دندان را حفظ می کند.
  4.  از دندان در برابر پوسیدگی مراقبت می کند.

قیمت روکش دندان عصب کشی شده

همان طور که اشاره شد، گاهی به دلیل از دست رفتن تاج دندان، نیاز به روکش کردن دندان پس از عصب کشی می باشد. هزینه ی روکش دندان به عوامل مختلفی از جمله جنس روکش، هزینه ی لابراتوار و مواد قالب گیری که استفاده می شود و همچنین دستمزد دندانپزشک وابسته می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
تازه ترین مطالب
میزان پیشرفت خواندن شما
فهرست محتوا
به مناسبت افتتاح

شعبه جدید

تخفیف 30% + ویزیت رایگان