علائم عصب کشی ناموفق دندان؛ چرا عصب کشی ناقص انجام میشود؟ + نکات مهم

علائم عصب کشی ناموفق دندان
فهرست محتوا
۵/۵ - (۱ رای)

علل موفق نبودن عصب کشی

۱. کانال های فرعی یا اضافه

در مواقعی مجرای ریشه دندان دارای چند شاخه می شود و تشخیص این شاخه ها کار راحتی نمی باشد. به این دلیل احتمال دارد که درمان شاخه ای با موفقیت صورت گیرد در حالی که شاخه ای دیگر اصلا مورد توجه قرار نگیرد.

۲. توجه نکردن به مجراهای ریشه

احتمال این کانال های دندان بیشتر از تعداد تشخیص داده شده باشد وجود دارد و در این مواقع به ویژه در هنگامی این کانال ها کوچک باشند، شناسایی نمی شوند و درمانی صورت نگرفته و باعث به وجود آمدن مشکلاتی شوند.

۳. وجود ترک در دندان ها

فضاهایی که در دندان ها سبب تجمع باکتری ها می شوند، ترک های دندانی هستند. بر خلاف کانال های ریشه که امکان تمیز کردن و درمان آن ها وجود دارد، ترک های دندانی را نمی توان درمان کرد و در صورتی که عفونت ایجاد شود، مشکلات بسیاری می تواند پدید آید.

۴. زمانی که محل عمل باز شود

حفره ی ایجاد شده در تاج دندان که توسط دندانپزشک پانسمان و یا ترمیم شده است، احتمال دارد به تدریج با مشکل رو به رو شود. در این حالت امکان ورود مجدد باکتری ها به کانال و ایجاد عفونت، وجود دارد.

۵. ترمیم نامناسب دندان

اگر ترمیمی که بعد از پایان درمان ریشه قرار داده می شود، ناقص و یا نامناسب باشد، امکان ورود دوباره ی آلودگی ها به دندان را فراهم می کند که این وضعیت به نشت تاجی معروف است که دلیل عمده ی شکسته شدن مجرای ریشه می باشد.

۶. نبود مهارت بالینی

همواره انجام درمان توسط متخصص در زمینه ی درمان ریشه با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود. این احتمال هم که درمان ریشه موفق بوده است ولی دندان مشکلاتی به دلایل دیگری داشته است، وجود دارد.

2 نظر در “علائم عصب کشی ناموفق دندان؛ چرا عصب کشی ناقص انجام میشود؟ + نکات مهم

  1. طاها نیماوند گفت:

    سلام من چند روزه عصب کشی کردم هنوز هم دندونم درد می‌کنه . علتش چی می‌تونه باشه؟ ممکنه دکتر خوب عصب کشی نکرده باشه ؟؟

    1. دکتر فاطمه لبافی گفت:

      سلام بعد از عصب کشی معمولا یک تا دو روز درد وجود دارد البته با توجه به شرایط دندان ممکن است کمی بیشتر طول بکشد بهتر است با دندانپزشک خود تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
تازه ترین مطالب
میزان پیشرفت خواندن شما
فهرست محتوا
به مناسبت افتتاح

شعبه جدید

تخفیف 30% + ویزیت رایگان