۹ روش برای بهبود فضای پذیرش کلینیک دندانپزشکی

روش‌های برای بهبود فضای پذیرش کلینیک دندانپزشکی
فهرست محتوا (کلیک کنید)
به این مقاله امتیاز دهید

در همه امور زندگی به ویژه در کلینیک دندانپزشکی اولین برداشت از اهمیت بالایی برخوردار است. از بیمارانی که برای اولین بار به مطب می‌آیند تا مشتریان پروپا قرصتان، مطب شما دائماً با افرادی می‌چرخند که به دنبال مراقبت حرفه‌ای و عالی هستند. اتاق پذیرش مطب شما اولین جایی است که با ورود بیماران مورد توجه قرار می‌گیرد. آیا بیماران به گرمی مورد استقبال قرار میگیرند یا اولین برخورد با آنها به سردی صورت می‌گیرد؟
شما مجبور نیستید این فضا را به طور کامل بازسازی یا طراحی مجدد کنید تا حس خاصی را که نیاز دارد به آن بدهید. امروز، ما چند تغییر ساده را به اشتراک می‌گذاریم که می‌توانید برای ایجاد فضای پذیرشی که مورد علاقه بیماران است، اعمال کنید.

روش‌های بهبود فضای پذیرش دندانپزشکی

ارزش مطب خود را با توسعه دادن بخش پذیرش دندانپزشکی بالا ببرید و از راهکارهای زیر کمک بگیرید:

  1. احوالپرسی دوستانه را تمرین کنید.

    به کارکنان خود آموزش دهید که به محض ورود هر بیمار با نام با او احوالپرسی کنند. این اقدام کوچک می‌تواند تفاوت عمده‌ای ایجاد کرده و به شما کمک می‌کند محیطی ایجاد کنید که در آن همه احساس راحتی و دعوت کنند.
    پس از رد و بدل شدن احوالپرسی اولیه و پرسیدن حال هر بیمار به آنها بگویید که خوشحال هستید که امروز با شما ملاقات می‌کنند و اگر سؤالی دارند می‌توانند بپرسند.
    به یاد داشته باشید که عدم صداقت به راحتی قابل تشخیص است. اگر بیماران شما احساس کنند که مسئول پذیرش شما فقط در حال انجام مراحل کار است و یا یک فیلمنامه را اجرا می‌کند، این تعاملات می‌تواند بیشتر از اینکه مفید باشد آسیب برساند. برای جلوگیری از این خطر، این هشت نکته را مورد توجه قرار دهید که می‌توانند به شما در ارائه پشتیبانی معتبر از مشتری کمک کنند.
    برخی از استراتژی‌های برتر عبارت‌اند از:

    • استفاده نکردن از صحبت‌های کلیشه‌ای و تکراری
    • واضح صحبت کردن
    • برخورد بر پایه مشتری مداری
    • صادق و شفاف بودن

    یک تبادل نظر واقعی به ویژه می‌تواند ذهن بیمارانی را که ممکن است از مراجعه به دندانپزشکی اضطراب دارند، آرام کند. احساس نادیده گرفته شدن می‌تواند این احساس ناراحتی را تشدید کند. آنها ممکن است سؤالات یا نگرانی‌هایی داشته باشند که از بیان آنها واهمه دارند، بنابراین سعی کنید ابتدا با آنها ارتباط بگیرید تا استرسشان را کاهش دهید.

  2. به افراد یک نوشیدنی پیشنهاد دهید.

    داشتن یک نوشیدنی با طراوت در دست کمک می‌کند بیماران راحت‌تر منتظر بمانند تا نوبتشان شود. این یکی از ساده‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای خوشایند کردن تجربه بیمار است. به علاوه، می‌تواند دندان‌های آنها را کمی تمیز کند و به آنها کمک کند از خشکی دهان جلوگیری کنند.
    یک گوشه استفاده نشده از سالن خود را انتخاب کنید و یک ایستگاه نوشیدنی سلف سرویس راه اندازی کنید. می‌توانید قهوه تک نفره در چند طعم مختلف و همچنین چای سبز کیسه‌ای ارائه دهید. یک یخچال کوچک می‌تواند مکانی عالی برای نگهداری بطری‌های آب معدنی باشد.
    وقتی بیماران مجلات را ورق می‌زنند یا با گوشی‌هایشان سرگرم هستند، از چیزی که می‌نوشند لذت می‌برند. به یاد داشته باشید که به اندازه کافی فنجان، دستمال، و همزن قابل بازیافت در محل قرار دهید.

  3. مطالب خواندنی برای بیماران منتظر در پذیرش تهیه کنید.

    مجموعه‌ای عالی از جدیدترین مطالب سبک زندگی یا مجلات خبری می‌تواند منظره‌ای خوشایند در هر بخش پذیرش دندانپزشکی باشد. اطمینان حاصل کنید که این مجلات در دسترس بیماران است و آنها را مرتباً بچرخانید تا جدیدترین نسخه‌ها را نمایش دهید. برای اطمینان از اینکه همه بیماران شما می‌توانند چیزی را که دوست دارند پیدا کنند، از نشریات عمومی استفاده کنید.
    علاوه بر این، سعی کنید مطالب خواندنی مناسب کودکان، نیز تهیه کنید. این مطالب می‌توانند شامل کتاب‌های تخته‌ای، کتاب‌های آسان فصلی یا حتی مجلات کودکان باشند. به این ترتیب، کودکان می‌توانند تا زمانی که والدینشان در نوبت دندانپزشکی خود هستند، سرگرم بمانند.
    حین طراحی بخش مطالعه، نور قسمت پذیرش را نیز ارزیابی کنید. نورهای روشن نه تنها خواندن مطالب را برای بیماران آسان‌تر می‌کنند، بلکه می‌توانند فضا را شادتر و پرانرژی‌تر نشان دهند.

  4. در انتخاب مبلمان دقت کنید.

    به مبلمانی که در حال حاضر در محل پذیرایی خود دارید نگاهی بیندازید. آیا صندلی‌ها راحت و محکم هستند یا سخت و آزار دهنده؟
    تهیه مبلمان مناسب برای این فضا ضروری است و می‌تواند بر تجربه هر بیمار تأثیر بگذارد.
    صندلی‌های عالی ارزش سرمایه گذاری را دارند. مطمئن شوید که همه مبلمان دارای کناره پهن و محکم هستند. به این ترتیب، بیماران و بازدیدکنندگان، مکانی اختصاصی برای گذاشتن قهوه، آب یا حتی کیف خود خواهند داشت. صندلی‌ها را به اندازه کافی از هم جدا کنید تا بیماران احساس شلوغی نکنند و مسیرهای رفت‌وآمد را عریض نگه دارید تا حرکت آسان‌تر شود.

  5. رنگ و شخصیت اضافه کنید.

    بازسازی کامل قسمت پذیرش مطب می‌تواند هزینه بر باشد. بااین‌حال، اگر می‌خواهید مطب دندانپزشکی خود را رشد دهید، این اتاق باید تا حد امکان جذاب و مورد پسند بیماران باشد.
    با در نظر گرفتن پالت رنگ فعلی خود شروع کنید. در حالی که رنگ‌های خنثی قطعاً جایگاه خود را در طراحی داخلی دارند، اما همیشه دوستانه به نظر نمی‌آیند. به خصوص اگر خدمات دندانپزشکی اطفال یا دندانپزشکی خانواده را ارائه می‌دهید، با انتخاب رنگ شاد می‌توانید کمی شخصیت به فضا ببخشید!
    سایه‌ای شاد انتخاب کنید که با سایر رنگ‌های مطب همخوانی داشته باشد. همچنین می‌توانید یکی را انتخاب کنید که مکمل علامت و برند شما باشد. در هر صورت، از افزودن کمی رنگ و گرما نترسید. شما حتی می‌توانید با پوسترهای دندانپزشکی یا نقاشی‌های بیماران کودک خود به تزئین مطب بپردازید!

  6. ارائه اینترنت رایگان.

    بسیاری از بیماران ویزیت‌های دندانپزشکی خود را در زمان استراحت برنامه ریزی می‌کنند. یا ممکن است زودتر دفتر کار خود را ترک کنند تا برای قرار ملاقات خود حاضر شوند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، آنها ممکن است نیاز به دسترسی به تلفن‌های هوشمند یا لپ تاپ خود داشته باشند تا در حالی که منتظر هستند کار کنند.
    با ارائه وای فای رایگان، می‌توانید این نیاز را برآورده کنید و مطب خود را به عنوان یک مکان مجهز در زمینه فناوری معرفی کنید. اطمینان حاصل کنید که پریزهایی در نزدیکی صندلی‌ها وجود دارند تا بیماران بتوانند در صورت نیاز از برق استفاده کنند.

  7. از گل‌ها در فضای مطب استفاده کنید.

    مجبور نیستید محل پذیرایی خود را به باغ یا گلخانه تبدیل کنید، اما افزودن چند گیاه می‌تواند به زنده کردن فضا و ایجاد محیطی دلپذیرتر کمک کند.
    در حالی که گیاهان گلدانی ماندگاری بیشتری دارند و مراقبت از آنها راحت‌تر است، یک دسته گل تازه می‌تواند افزودنی جذاب برای میز پذیرش شما باشد.
    به دنبال گونه‌های گیاهی باشید که در داخل خانه به خوبی رشد می‌کنند و مراقبت از آنها آسان است.
    مهم نیست که کدام گونه را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که آنها را تمیز و به خوبی نگهداری می‌کنید. برگ‌های مرده یا زرد شده را بردارید، ساقه‌هایی را که شل به نظر می‌رسند را ببندید و محکم کنید و گل‌های بریده خود را مرتباً عوض کنید.

  8. پذیرش مطبتان را تمیز نگه دارید.

    حتی کوچک‌ترین فضای پذیرش اگر تمیز و مرتب باشد می‌تواند جادار به نظر بیاید. مطب‌های دندانپزشکی مراکز مراقبت‌های بهداشتی هستند و تمیز و بهداشتی نگه‌داشتن آنها مهم است. توجه داشته باشید که با اینکه در پاک کردن سطوح و تمیز نگه داشتن زمین کوشا باشید، اما ممکن است تا سایر قسمت‌ها مانند پوشش پنجره‌ها، مبلمان و دیوارها از نظرتان پنهان بماند.
    نکته مهم این است که یک برنامه تمیز و کامل را حفظ کنید. بیماران و کارکنان شما به طور یکسان از این تلاش سود خواهند برد و قدردانی خواهند کرد.

  9. موسیقی ملایم پخش کنید.

    نظرات در مورد نوع موسیقی که باید در سالن پذیرش یا اتاق انتظار پخش کنید یا اینکه اصلاً باید موسیقی پس زمینه داشته باشید متفاوت است. در مطب دندانپزشکی، موسیقی ملایم می‌تواند به صدای دندانپزشکان در محل کار غالب شود و همچنین وقتی بیماران در مورد اطلاعات پرداخت و بیمه با مسئول پذیرش صحبت می‌کنند حس حریم خصوصی ایجاد کند.
    ناگفته نماند که انتخاب موسیقی باید سلیقه‌ای، آرامش بخش و به هیچ وجه توهین‌آمیز نباشد. موسیقی کلاسیک یک انتخاب محبوب است، زیرا حاوی اشعاری که حواس بقیه را ‌پرت کند نیست از آنجا که نباید مزاحم کسی که در حال کار کردن است شوید، بنابراین صدا را پایین نگه دارید و از رادیوهای بدون آگهی استفاده کنید.

فضای پذیرش دندانپزشکی خود را بهینه کنید.

بخش پذیرش دندانپزشکی شما باید بیماران را تحت تأثیر قرار دهد و ارتباط را تشویق کند. با تغییرات مناسب می‌توانید هر فضایی را، جذاب‌تر و دلپذیرتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *