اگر به دنبال ایجاد مطب خود به عنوان برترین دندانپزشک عمومی و خانوادگی در منطقه هستید، اقداماتی وجود دارد که میتوانید برای رسیدن سریعتر به هدفتان انجام دهید.
در این مطلب، قصد داریم ۵ نکته را با شما به اشتراک بگذاریم که به کسب و کارتان کمک میکند تا به عنوان یک دندانپزشک عمومی یا خانوادگی، شهرت شما افزایش یابد. اگر میخواهید بهترین دندانپزشک عمومی یا خانوادگی در شهر باشید، آموزش و آمادگی مهم است!
پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.
نکات مهم در ایجاد کلینیک دندانپزشکی ممتاز
برای اینکه خاصترین مطب دندانپزشکی را ایجاد نمایید، به نکات زیر توجه داشته باشید:
-
استراتژی استقبال از بیمار را در نظر بگیرید.
برداشت اول بسیار مهم است. این امر به ویژه در مطب دندانپزشکی صادق است، جایی که بیماران به شما به عنوان خدمات رسان در مورد مهمترین داراییهای خود (سلامت دندانهایشان) اعتماد میکنند!
برای توسعه دندانپزشکی خود از ابتدا شروع کنید. از دید بیماران به مطب نگاه کنید. بیماران در اولین مراجعه و یا مراجعات بعدی چه نوع استقبالی را هنگام تعامل با دفتر شما تجربه میکنند؟
به خاطر داشته باشید که این مسئله فقط شامل آنچه که بیماران هنگام ورود مشاهده میکنند، نمیشود. بلکه شامل موارد دیگری نیز میباشد مانند:- زمان انتظار تلفن شما
- احوالپرسی شفاهی شما (تلفنی و حضوری)
- طراحی محل پذیرش و انتظار شما
- فضای مطب شما
تأثیرات یک استقبال گرم میتواند فراتر از آن چیزی باشد که تصور میکنید. میتواند زمینه را برای بازدیدهای بعدی بیماران فراهم کند و میتواند به شما کمک کند تا از مطبهای دندانپزشکی محلی متمایز شوید.
استقبال نکردن از بیماران به اندازه یک استقبال منفی, مضر است. وقت بگذارید و مطمئن شوید که همه کارمندان با رویکرد مهماننوازانه و محترم فعالیت میکنند. -
وبسایت خود را بهینه کنید.
اگرچه وبسایت شما از نظر فنی بخشی از استراتژی استقبال از مشتری در نظر گرفته میشود، با این حال، آنقدر مهم است که شایسته در نظر گرفتن نکات مربوط به خودش است!
طبق یک مطالعه روی ۱۵۰۰ آمریکایی, تقریباً ۴۴٪ از مردم دندانپزشک خانوادگی جدید خود را بر اساس بررسیهای آنلاین انتخاب میکنند و حدود ۱۹٪ بر اساس نتایج جستجوی رتبه برتر انتخاب خود را انجام میدهند.
علاوه بر این، حدود ۱۰٪ فقط بر اساس ظاهر وبسایت دندانپزشکی در مورد انتخاب دندانپزشک خانوادگی تصمیم میگیرند.
بیماران آیندهنگر تحقیقات خود را به صورت آنلاین انجام دادهاند و در آینده نیز به این کار ادامه خواهند داد. طراحی وب سایت شما به دلایلی بیش از زیبایی شناسی, اهمیت دارد.
طراحی خوب سایت میتواند به ظاهر شدن هر چه بیشتر شما در گوگل کمک کند که در نهایت حجم زیادی از مراجعین را به مطب شما هدایت میکند. طبق یک گزارش، حدود ۵۰ درصد از مطبهای دندانپزشکی قصد دارند در سال آینده سرمایه گذاری خود را در بهینه سازی موتورهای جستجو افزایش دهند. این استراتژی بر بهینه سازی سایت شما در کلمات کلیدی و عبارات مختص مکان و سایر عناصری که مخاطب هدف شما را جذب میکند، تمرکز دارد.
شما فقط سه ثانیه فرصت دارید تا یک بازدیدکننده وب را تحت تأثیر قرار دهید قبل از اینکه آنها سایت شما را به خاطر رقبا رها کنند. یک سایت آموزنده و پاسخگو میتواند مؤثرترین ابزار بازاریابی در اختیار شما باشد، بنابراین مطمئن شوید که سایت شما به نفع شما کار خواهد کرد. -
با والدین شریک شوید.
یکی از دلایلی که خانوادهها به دندانپزشک عمومی یا خانوادگی مراجعه میکنند این است که مراقبتهای دندانی همه خانواده را زیر یک سقف نگه دارند. این امر آنها را از سفر به مطبهای مختلف در سطح شهر نجات میدهد.
از این سرویس به نفع خود استفاده کنید. راههایی را که میتوانید با والدین شریک شوید تا این تجربه را تا حد امکان بدون دردسر و بدون استرس نشان دهید, برجسته کنید.
اگر خدمات دندانپزشکی اطفال را ارائه میدهید، روشهای مختلفی درمانی که میتوانید به بیماران کوچک خود ارائه دهید را توضیح دهید. در عین حال، طیف کاملی از خدمات دندانپزشکی پیشگیرانه، ترمیمی و زیبایی را که به تمام سنین ارائه میدهید، نیز توضیح دهید.
همچنین میتوانید اضافه کردن ارتودنسی به خدمات مطبتان را به عنوان یک تخصص در نظر بگیرید که میتواند والدین را از جستجوی متخصص بیرونی در صورت بروز این نیاز در خانواده خود نجات دهد. هر چه بتوانید خدمات بیشتری را به خانوادههای محلی تحویل دهید، احتمال بیشتری وجود دارد که در زمان نیاز، به مطب شما مراجعه کنند. -
روی آموزش مداوم سرمایه گذاری کنید.
هیچ گاه راضی از وضعیت مطب دندانپزشکی خود نباشید. مطبی در شرایط مطلوب است که مملو از متخصصانی است که میخواهند در کار خود بهترین باشند. همانطور که به دنبال رسیدن به آن موقعیت برتر هستید، اهمیت رشد حرفهای را به خاطر بسپارید.
آموزش مداوم به شما این فرصت را میدهد تا مفاهیم جدید را بیاموزید، خدمات ارائه شده خود را گسترش دهید و با مقامات همفکر در فضای خود ارتباط برقرار کنید.
هر هیئت دندانپزشکی شرایط متفاوتی برای اعتبارات آموزش مداوم دارد. شما میتوانید این اعتبارات را از چند راه به دست آورید، از جمله:- شرکت در دورههای حضوری از طریق انجمن دندانپزشکی.
- شرکت در دورههای آنلاین.
- خواندن مقالات تعیین شده در مجله انجمن دندانپزشکی و شرکت در یک امتحان کوتاه پس از آن.
مطب ایده آل شما دست یافتنی است، اما برای رسیدن به آن به تعهد و رشد نیاز است. وقتی روی توسعه خود سرمایه گذاری میکنید، میتوانید خدمات بیشتری را به کارکنان و بیماران خود ارائه دهید.
-
خدمات دندانپزشکی پیشرفته ارائه دهید
شما مجبور نیستید طیف کاملی از خدمات تخصصی دندانپزشکی را در مطب خود ارائه دهید. اما میتوانید مطب خود را با ارائه چند خدمات تخصصی که سایر مطبهای محلی ارائه نمیدهند، از بقیه متمایز کنید.
یک دندانپزشک عمومی و خانواده که این روش را در پیش میگیرد، نسبت به کسانی که دامنه محدودتری دارند، برتری دارد.
همانطور که گفته شد یکی از آنها ارتودنسی حرفهای است. همچنین خدمات بسیار دیگری وجود دارند که میتوانید آنها را دنبال کنید. بهعنوانمثال، میتوانید به دنبال درمان ریشه یا جراحی دهان باشید یا دندانپزشکی اطفال یا پریودنتیستی را دنبال کنید.
یک یا دو حوزه را انتخاب کنید که واقعاً به آن علاقه دارید، و سپس به دنبال راههایی باشید که بتوانید مهارتهای خود را در آن تخصصها گسترش دهید. هنگامی که این کار را انجام دهید، مطب خود را برای بیمارانی که نیازهای دندانپزشکی آنها گسترده و متفاوت است، بسیار ارزشمندتر میکنید.
بهترین دندانپزشک عمومی و خانواده شوید.
در تلاش برای تبدیل شدن به بهترین دندانپزشک عمومی و خانواده در شهر، به یاد داشته باشید که بیماران خود را همواره در نظر داشته باشید. اقدامات شما و توسعهای که دنبال میکنید باید در نهایت منجر به تجربهای عالی برای آنها شود.
با کار کردن روی ۵ نکته بالا، میتوانید یک مطب دندانپزشکی شاخص ایجاد کنید.